Re: [ITPOLITIK] Overklistret net m ed "Microsoft Office System nye filformater er åben standard"

Keld Jørn Simonsen skrev:

> Det er også et krav for åbenhed at der er åbenhed i
> tilblivelsesprocessen. Ellers kan fx et enkelt firma sætte sig på en
> standard og få gevaldige fordele af at være dem der sætter standarden,
> og være dem der først og bedst implementerer standarden. Tænk Microsoft,
> som har lavet en del standarder, som de er de eneste der har
> implementeret.
>
> Hilsen
> keld
>

> sslug-itpolitik er, som SSLUGs øvrige emaillister, et frit debatforum
> hvor hvert enkelt medlem er ansvarlig for sine egne indlæg. Indlæg #19998

Keld

Som jeg sagde - det er ikke formel definition men en test på om dit
output også blev så åben som forventet.

Det gælder altid at de der var med til at udarbejde standarden også har
lettest ved at implementere dem og derved komme først ind i markedet for
'..., der opfylder standard yyyy'

'Tænk Microsoft, som har lavet en del standarder, som de er de eneste
der har implementeret.'

Hvis nogen har forsøgt at implementere dem uafhængigt af MS, så har
'noget' fået forsøget til at fejle, og så er de jo netop dumpet i min test.

Hvis ingen har forsøgt, hjælper testen ikke til at afgøre om
specifikationen er en åben standard eller ikke er det.

Eskild