Re: [ITPOLITIK] gymnasierne kan blive grosted for Linux

On Tue, 28 Nov 2006 22:48:38 +0100, Eskild Nielsen <sslug@sslug>
wrote:

>Jeg tror at du undervurderer licensernes andel af IT-budgettet.

På "normale" arbejdspladser har du sikkert ret. På skoler og statslige
arbejdspladser ser det lidt anderledens ud. De aftaler der er på de
områder gør at det dårligt kan svare sig at se på det.

F.eks. er alle elever på vores skole dækket af vores MS licenser og
vores antivirus licens uden at det koster os ret meget.

Elever og ansatte kan gartsi få

Windows XP
Office XP Pro
F-secure Antivirus

til deres hjemme maskine.

De er dække så længe de er tilknyttet skolen.

Det er såvidt jeg ved ganske almindelige aftaler under SKI aftalerne.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen