Re: [ITPOLITIK] gymnasierne kan blive grosted for Linux

Kurt Frederiksen skrev:
> On Sat, 25 Nov 2006 18:29:39 +0100, "E. Sjørlund" <sslug@sslug>
> wrote:
>
> Lad være med at blive forblændet af license besparelsen. Den udgør i
> bedste fald omkring 2% og i skoleverdenen måske så lidt som 0.25% på
> grund af div. aftaler f.eks. SKI aftalen.

Jeg tror at du undervurderer licensernes andel af IT-budgettet.

På mit arbejde er der mange der har hjemmearbejdsplads. Tidligere havde
vi så 2 maskiner - fx en kontormaskine og en hjemmemaskine (evt i form
af en bærbar)

Dette er nu ændret til at alle med hjemmearbejdsplads kun har en bærbar,
som skal bruges både hjemme og på kontoret.

Som argument fik vi at det halverede licensomkostningerne, og det var en
væsentlig besparelse, også selvom mange skulle have ny maskiner for at
det kunne fungere tilfredsstillende.

Det  menes derudover at efter IT-funktionen blev outsourcet, så er løn
omkostninger og IT omkostninger (hw, sw, support, etc) pr medarbejder
nogenlunde lige store....

mvh
Eskild