Re: [ITPOLITIK] gymnasierne kan blive grosted for Linux

On Mon, 27 Nov 2006 01:17:58 +0100
Kurt Frederiksen <sslug@sslug> wrote:

> Hvis jeg sad med IT budgettet for de næste 3-4 år på min arbejdsplads,
> så er jeg ikke sikker på at jeg ville starte et platforms skift nu og
> det er selv om jeg faktisk er overbevist om at det ville komme til at
> give overskud, men første om 5-6 år. Men hvis Direktøren kom og
> fortalte at vi skulle skifte i løbet at de kommende år, så ville jeg
> klart starte så tidligt som muligt, for risikoen for lockin stiger med
> hver måned der går.

Man behøvede jo ikke starte med et platformsskift; man kunne erstatte CSS applikationer med FOSS applikationer på ens eksisterende platform. Her tænker jeg især på MS Word til OOo, da jeg ser større perspektiver i, at skolerne benytter ODF som det dokumentbærende format i stedet for OOXML.

Mit valgsprog: Jeg er lige glad med hvilke valg andre mennesker træffer, sålænge deres valg ikke begrænser min frihed til at vælge.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen