Re: [ITPOLITIK] gymnasierne kan blive grosted for Linux

I sslug.itpolitik, skrev Kurt Frederiksen:
>  Jeg tror du har fat en en ting her, men først og fremmest er vi op
>  imod den menneskelige natur. Der  er kastet enorme resource efter
>  windows installationerne i form af arbejdstid og Microsoft
>  certificerings kurser og så vil vi komme og sige at det har været
>  unødvendigt og at de kan få det hele næsten gratis?

Jeg tror det er vigtigt at vi får lavet nogle "vejledninger" til
beslutningstagere. Jeg synes at jeg kan se et mønster der tyder på at
kravsspecifikationen bliver skrevet efter "hvad vi kan løse med
Microsoft-software" i stedet for efter hvad man har brug for og hvor man
syntes fremtiden er.

Man deponerer sin fremtidige IT-strategi i Redmond[1].

Det er nok her vi kan ramme bedst, de fleste kan godt se problemet når
det bliver formuleret tilstrækkeligt klart. Der er forskel på at
fravælge fri software nu, og fravælge fri software i fremtiden pga. af
valg man foretager nu.

[1] Sagt af Peter Toft den anden dag.
Jesper