Re: [ITPOLITIK] S er det en realitet

fre, 24 11 2006 kl. 16:18 +0100, skrev Niels Elgaard Larsen:

> Men IT-Pol har som forening været ret aktive omkring censureringen af
> internettet. Både de oprindelige filtre og AllOfMp3 "blokeringen".

Der har mange gange i denne sag været snakket om censur, tråden startede
faktisk med "censuren er nu officielt indført i Danmark"

Er det ikke lidt forkert at tale om censur? Det svare vel bare til at A
har skrevet en bog, hvori B føler der er injurier mod ham/hende, og
derfor får nedlagt et fogedforbud mod bogen.

Så må bogen heller ikke sælges, og så vidt jeg ved heller ikke være på
et bibliotek, indtil en egentlig retsag er afsluttet.

Det er vel så den samme form for censur? Hvilket jo så betyder at vi
længe har haft censur i Danmark? Hvilket jo så åbenbart er en del af den
måde det danske retsvæsen foregår på?