Re: [ITPOLITIK] S er det en realitet

Jesper Krogh skrev:
I sslug.itpolitik, skrev Søren E. Hansen:
 Så omgås blokeringen, da den kun blokerer på DNS plan.
 Så kan vi sende et brev til regeringen når vi er mange der har gjort det.

Jeg har svært ved at se hvad piratkopiering af musik har med Linux og
OpenSource at gøre?

Jesper

De danske SIP'ere mistede deres dyd, da de gav politiet adgang til uden nogen form for lovgrundlag at begrænse din om min frie adgang til at orientere os i verden.
Jeg har lige siden argumenteret imod, at staten krænker mine menneskerettigheder, og jeg har gjort det, uanset om det var ulovlige køb af billeder, eller ulovlige køb af musikfiler, der var påskud for overgrebet.

Det har i denne patentid utroligt meget at gøre med OSS og Linux. Her er netop tale om rettighedshavere, som ikke vil kunne stille i fogedretten, hver gang et eller et andet stort firma tonser frem med et krav om et fogedforbud mod at danskere skal kunne gå ind på den ene eller anden hjemmeside. Vi må ikke engeng se, hvad der rør sig ude i verden, hvis en smagsdommer i en tilfældig fogedret vurderer, at der alligevel ikke er noget på hjemmesiden, det kan interessere os at se!

AOM er lovlig. Det er ulovligt for danskere at købe deres varer. Det er der ikke noget mystisk ved, og en debat om det er ikke relevant for sslug.

Hjemmesider med billeder af 17-årige modeller er lovlige i fx. Rusland (ifølge Urban), men det er ulovligt for danskere at købe billeder fra dem, fordi Red Barnet med sin propaganda har udvandet begrebet børneporno til at omfatte alle modeller under 18 år. Heller ikke det, er der noget at debattere om i sslug-regi.

Men hvordan var det nu lige med kryptering?
Måtte alle bare hente og bruge software, der kunne kryptere med "ubrydelige" nøglelængder? Hvordan fik vi adgang til pgp?

Jeg synes, at det er vigtigt, at sslug tager kampen op for en fri og ubegrænset adgang til informationer for alle danskere, og derfor også, at det er relevant for sslug at tage en debat om denne afgørelse.

Lad ISP'erne lege moralens og dydens vogtere alt det, de vil, og fortæl så alverden, hvordan man gør deres overgreb til et tilbud.