Re: [ITPOLITIK] S er det en realitet

On Thursday 23 November 2006 00:00, Christoffer Holm Kjølbæk wrote:

> Tele2, TDC osv. er jo som sådan bare virksomheder, hvad ville de få ud
> af at anlægge sag? Altså set i forhold til deres forretning?

Et af Telebranchens argumenter i starten af sagen var, at de ikke kunne holdes
ansvarlige for hvad deres kunder lavede på nettet. Det har de altså nu
besluttet at det er de.

Og så skal der ikke meget fantasi til at forestille sig hvad næste skridt
bliver. Den der ftp-server du har kørende derhjemme, den kan vi ikke lige
afgøre om hoster lovlige filer eller piratkopier, så for en sikkerhedsskyld,
så må vi hellere lukke for trafikken til den. Og den der p2p-trafik? Du siger
godt nok at den kun går til linux-iso'er, men alle ved jo at 99,9% af al
p2p-trafik er piratkopiering, så det lukker vi også lige for.

... sikken et spændende internet vi går i møde.

Bjarne