Re: [ITPOLITIK] S er det en realitet

ons, 22 11 2006 kl. 22:43 +0000, skrev Michael Rasmussen:
> On Wed, 22 Nov 2006 22:07:25 +0000, Jesper Krogh wrote:
> Det alarmerende er også, at dommeren har lagt til grund, at det er
> overvejende sandsynligt, at alle brugere kun tilgår denne side med det
> formål at udføre en ulovlig handling - vi har nu pludseligt fået indført
> omvendt bevisbyrde: Du er skyldig indtil, du har bevist din uskyld!
>
> Eksemplet groups.google.com vil jeg anse for at være en meget kraftigt
> anslag mod min mulighed for at søge information om et vilkårligt emne.

"Du er skyldig indtil, du har bevist din uskyld!", vil vel så være
konsekvensen af et hvert fogedforbud? Fra domstol.dk:

Du kan få fogedretten til at nedlægge et forbud mod en anden person
eller virksomhed. Det er en forudsætning, at en anden person eller
virksomhed krænker din ret ved at foretage en bestemt handling, og at du
ikke kan beskytte din ret, hvis du skal afvente en almindelig retssag.
Bliver der nedlagt et forbud, betyder det, at modparten ikke må foretage
den pågældende handling. Gør din modpart det alligevel, overtræder
han/hun forbuddet og kan straffes med bøde eller hæfte.