OffTopic: allofmp3.com

On Wednesday 22 November 2006 22:38, Jørgen Ramskov wrote:

> Jeg har personligt aldrig forstået hvorfor der er nogen der
> køber musik ved allofmp3 - man støtter ikke kunstnerne ved at købe
> musikken der

... det er der så nogle der mener også gælder for iTunes et al (ie. det er
pladeselskaberne der skummer fløden).  ;-)

Anyway, for svar på dit spørgsmål (og for at gøre den en smule on-topic), så
er allofmp3.com jo det "eneste" sted, hvor du kan bruge linux til at købe,
downloade og afspille mainstream (ifpi) musik. Jeg kan vælge lige præcis det
codec og kvalitet jeg ønsker.

Hvis vi ser bort fra prisen og IFPI's utilfredshed med russisk lovgivning, så
er allofmp3.com et skoleeksempel på hvordan iTunes et al *burde* være.

Så hvis man skulle spinne lidt på opmærksomheden omkring allofmp3.com, så
kunne man lave en opfordring til ifpi at etablere et alternativt til
allofmp3.com, nu de har fjernet muligheden for at linuxbrugere kan købe og
afspille (IFPI)-musik (semi)legalt på nettet.

Bjarne