Re: [ITPOLITIK] Folkebiblioteker og DRM

On Fri, 8 Sep 2006, Thor Dekov Buur wrote:

> [...]
>
> Platformuafhængighed et kardinalpunkt i projektet, men det er ikke klart
> for mig (eller andre i projektet), hvordan vi klarer denne sag. Windows
> Media DRM eller iTunes DRM er selvsagt ikke en mulighed.
>
> Jeg mener selv, at have fundet et område, hvor det rent faktisk er
> berettiget at anvende DRM. Men det er jo ikke lige en hyldevare i open
> source-miljøet. Det tætteste jeg er kommet er vandmærkning af MP3-filer,
> men det giver kun en sporingsmulighed og ikke en kopisikring.
>
> Har I nogle gode ideer? Alle input er velkomne!

Hej Thor, spændende debat denne her på mere end et område ikke mindst
fordi jeg lige er kommet hjem fraUSA hvor vi har diskuteret præcist det
samme , dog i forbindelse med blinde
Jeg ville nok i dit tilfælde tage fat i . www.dbb.dk , for at se lidt på
hva de gor helt præcist i forhold til deres daisy udlån
Jeg ved at i forhold til deres etext udlån skriver brugerene under på at
de ikke vil misbruge den service der bliver stillet til rådighed , og det
har så vidt jeg ved fungeret upåklageligt men kan selvfolgelig godt se den
fra dit synspunkt
Men faktisk ved jeg ikke p.t hva man kan gore i ovenstående eksempel, men
jeg kikker da videre
Ikke mindst at jeg som blind bruger er enda serdeles glad for at hore
lydboger,
hvis du har brug for mere information er du mere end  velkommen til at
tage fat i mig på sslug@sslug
/sandi