Re: [ITPOLITIK] Folkebiblioteker og DRM

:
> http://www.lafkon.net/tc/ (letforstaaelig video)
> http://www.cypherpunks.to/TCPA_DEFCON_10.pdf

Tak for linket om TCPA -- eller "Trusted Computing".
:
Det ser ihvertfald ikke ud til at det bliver hverken idag eller
imorgen... Jeg håber ALDRIG jeg bliver tvunget til at køre en maskine
med dét stads. Guskelov er de fleste sider om det fra 2002-2003, så jeg
håber "Trusted Computing" dør ud af sig selv...

Det vil jeg ikke forvente. Flere og flere maskiner kommer i dag med krypteringschippen (jeg mindes at alle IBM maskiner idag kommer med det). Du har idag muligheden for ikke at benytte TCPA, men i fremtiden kunne man sagtens forstille sig, at videoudgiverne vil udgive videoer, som kun kan afspilles paa en TCPA maskine med godkendt software. Personligt vil jeg forvente at se det ske, naar Microsoft Vista er det aeldste operativsystem, som Microsoft supporterer (saa mit gaet er nok omkring 2010).

Muligheden for at skabe en trusted platform er ikke nogen daarlig ide.
Hvis blot der var indbygget en override-knap, som ejeren af maskinen
kunne trykke paa, saa ville jeg finde det udmaerket. Jeg har ikke
noget problem i, at du aktivt skal goere en handling, for at omgaa
Digital Restriction Management.

/Ole