Re: [ITPOLITIK] Folkebiblioteker og DRM

Ole Tange sslug.dk-at-tange.dk |Lists| wrote:
Jo. Indtil TCPA bliver udbredt.

Man kan have DRM supporten i afspilleren, i operativ systemet eller i
hardware (som i TiVo sagen), men indebærer DRM ikke automatisk minimum
ét closed-source / proprietært software (eller hardware) led af rent
tekniske grunde?

Nej. TCPA kan vaere fuldt ud dokumenteret. Se:
http://www.lafkon.net/tc/ (letforstaaelig video)
http://www.cypherpunks.to/TCPA_DEFCON_10.pdf

Er open-source DRM overhovedet en mulighed?

Tak for linket om TCPA -- eller "Trusted Computing".

Jeg havde det ellers lige så godt. Og så opdagede jeg "Trusted Computing"...

Det ser ihvertfald ikke ud til at det bliver hverken idag eller imorgen... Jeg håber ALDRIG jeg bliver tvunget til at køre en maskine med dét stads. Guskelov er de fleste sider om det fra 2002-2003, så jeg håber "Trusted Computing" dør ud af sig selv...

Så, Ole, tak for linket. Men ærligt talt, så havde mit verdensbillede set meget lysere ud uden denne nye viden!

Sikke dog en snak om Folkebiblioteker kan udvikle sig...

Peter
--
Peter Valdemar Mørch
http://www..........