Re: [ITPOLITIK] Fordummende teknologi

On 9/15/06, Steen Jensen <sslug@sslug> wrote:

Kun lydbøger er en del af en fordummelsesproces, vi i et demokratisk samfund bør modarbejde.

Jeg har lidt samme foelelse for TV (Disposable Heroes of Hiphoprisy: Television, the Drug of the nation). Men det er reelt hverken TVs eller lydboeger skyld. Begge teknologier kan sagtens bruges til noget fornuftigt. Jeg laeste f.eks. James Joyce's "Ulysses" som lydbog - en bog som jeg 3 gange tidligere har startet paa, men som jeg simpelthen fandt for tung som papirbog. Havde den ikke eksisteret som lydbog, var jeg aldrig kommet igennem den.

Hvis andre har det som jeg, kunne jeg forestille mig, at folk faar
laest flere boeger, hvis de udkommer som lydboeger. Og jeg har svaert
ved at finde det fordummende, at folk laeser flere boeger.

/Ole