Re: [ITPOLITIK] Hvad stiller vi op?

> Jeg kender ingen, der er imod behandling for ludomani, alkoholisme og
> hvad der nu ellers kan findes i den retning, men jeg kender en del, der
> er imod at forbyde spil, fordi nogle bliver ludomaner, alkohol fordi
> nogle bliver alkoholikere, og såmænd også hash, fordi nogle bliver
> narkomaner.
Spil må gerne være lovlige - også flere af de forskruede - blot der er
nogen til at guide børnene - så de vises forskellige muligheder i livet.
Og ikke plantes foran den lette pasningsløsning = TV/Vidio og PC-spil.
Hvis de får en større verdensindsigt falder de ikke i ludogami.

> Men jeg mener at kunne læse, at du forsøger at gøre en åbenlys mangel på
> spil
Hvis du mener golde voldsspil JA, så er mangel på Linux-voldsspil en
styrke set fra en forælder-vinkel.
> og - i det mindste gode danske - undervisningsprogrammer til en
> fordel.
Mangel på også danske og undervisningsspil - NEJ, så har du slet ikke læst
mailene:
Jeg går jo ind for edutainment-spil uanset hvor de kommer fra. Du ved hvad
edutainment spil dækker?

> Den køber jeg ganske enkelt ikke, og det gør slutbrugerne heller
> ikke. Der er store økonomiske interesser i lukket software på de
> områder, og de, der har folkene til at udvikle, skal også aflønne dem.
Jeg tror desværre ikke der er store økonomiske interesser i danske
edutainmentprogrammer - Jeg så også gerne flere fornuftige danske spil!
Men vores sprog er for lille til at efterspørgslen er god uanset lukket
eller åben software.
> Det er OSS modellen ikke den letteste vej til at gøre.

Det sidste ser derfor ikke vigtigt ud, som jeg ser det.

Hilsen

Phillip