Re: [ITPOLITIK] Hvad stiller vi op?

sslug@sslug writes:

> Det er ikke tankekontrol der er interessant her - det er et seriøst
> problem at et tiltagende antal børn sidder 8-12 timer i døgnet foran
> actionsspil - uanset hvor vi er i verden. Disse børn udvikler sig ikke
> nævneværdigt hverken bogligt eller socialt.

Du har ret i at der er et reelt socialt problem, men Linux er næppe en
holdbar løsning. For det første er det kun en kortsigtet løsning, hvis
der pludselig er 1 million børn og unge der får abstinenser fordi der
ikke findes actionspil til linux så skal der nok dukke actionspil op
og for det andet, og mere teroretisk, så er det ren symptombehandling.

Men sociale problemer sat til side, jeg tror ikke at "Linux - fordi vi
mangler X" på nogen som helst måde er et ønskværdigt argument. Hvis
det endelig skal være skal det vinkles som "Linux - så du er root og
dine elever er Brugere(tm)".

> Din proppen argumenter i andres sko må stå for din egen regning.

Jeg propper ikke argumenter i andres sko, jeg fortolker dine
argumenter sat lidt på spidsen. Det kan godt være at Romerkirken har
afskaffet 'advocatus diaboli', men jeg har ikke.

--
 http://peter.makholm.net/ |      Emacs is the only modern general-purpose
     sslug@sslug     |       operating system that doesn't multitask