Re: [ITPOLITIK] Hvad stiller vi op?

On Tue, 12 Sep 2006 11:59:35 +0200 (CEST), sslug@sslug wrote:

>Hej ITpolitikere
>
>Bl.a. fra Steen Jensens respons herunder.
>Godt set Steen! Vi bør også her lave en samlet PM, hvis vi kan.
>Er der nogen der er friske på at lave et oplæg?
>
>Især synes jeg eksistensen af "edutainment" programmerne, som Linux har
>mange af -se selv ved Kulturnatten, hvor to Linux-PCere opsættes. Disse er
>i høj kontrast til de mange action-voldsspil som dominerer
>Windows-platformen i hvert tilfælde på internet-cafeerne.

Det kan ikke løses med en PM. For at få gjort noget ved det skal vi
have fat i de mennesker der sidder ude i institutionerne og det gøres
ikke med en PM.

Jeg vil forslå at man prøver at tage fat i f.eks. DKUUG, KLID, IBM og
andre kommericelle linux interesser og sammen med dem laver en
målrettet indsats mod institutioner o.l.

Overordnet set synes jeg ikke det har så meget med SSLUG som bruger
gruppe at gøre ud over at vi godt vil have linux på banen. Det er mere
de komercielle interessenter der skal på banen her.

Her skal sælges løsninger, software, hardware og support hvilket ikke
rigtigt falder ind under SSLUG.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen