Re: [ITPOLITIK] Folkebiblioteker og DRM

On Sat, 09 Sep 2006 17:47:08 +0200, Peter Makholm <sslug@sslug>
wrote:

>Nu er der vist ikke tradition for at kræve konsulentbistand for at
>besvare spørgsmål på sslugs lister. Ikke hvad jeg har set noget til i
>hvert fald, men det kan selvfølgelig være at bestyrelsen har indført
>nye regler mens jeg har kikket væk.

Du har helt ret, men det er også tradition at spørgsmålende ikke er i
voldsom modstrid med hjertet i fri software bevægelsen (i den
udstrækning man kan tale om en bevægelse)

Vi har kæmpet længe mod den form for DRM og jeg skal i hvertfald have
gode penge hvis jeg skal forråde mine principper og blive forræder.

Min holdning er at DRM i denne udformning er en kræftsvulst ikke alene
inden for fri software men i samfundet som helhed. Hele ideen med at
erstatte lovgivning med tekniske løsninger er vederstykkelig.

Enhver har sin pris og hvis nogen vil gøre det gratis så skal jeg da
ikke stå i vejen for dem, men de skal ikke forvente at jeg står og
klapper i mine små hænder og synes de har gjort fri software en
tjeneste.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen