Re: [ITPOLITIK] W32codecs - lovligt eller ej?

Ole Tange skrev:

> Det er jeg temmeligt overrasket over at hoere. Hvis der ikke er tale
> om en misforstaaelse, saa er oventstaaende saetning en verdensnyhed.
>
> F.eks. skrives der paa http://news.com.com/2100-1023-980007.html at:
>
> [Microsoft] says it will charge 10 cents per decoder, 20 cents per
> encoder, and 25 cents for both.
>
> Er reglerne mon aendrede? Eller er der en anden grund?

Som Steen skriver er der for kommerciel brug, muligvis også for
ikke-kommercielt distribuering. Men ikke for privat brug.

Ligesom de Mpeg licenser, der er omtalt i dit link, bortset fra at de er
baseret på softwarepatenter som vi jo ikke har i Europa :-)

> Det ville vaere rart, hvis du kunne pege paa et dokument, der
> specifikt naevnte, hvad man maa goere med freeware. Jeg vil noedigt en
> dag staa i retten og sige "Jamen Steen sagde, at man godt maatte."

Microsofts email til Morten Juhl Johansen er da et udmærket dokument at pege
på. Så du kan stå i retten og sige "Jamen Microsoft sagde selv, at jeg godt
måtte".

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug