Re: [ITPOLITIK] Gyldendals leksikon får 8 mio afAugu stinusfonden

> Hej
>
> Ifølge det her link http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3522120/ kommer
> Gyldendals på internettet. De har fået 8 mio. i støtte til det fra
> Augustinusfonden. Det bliver indholdet dog ikke frit tilgængeligt af, da
> det stadigvæk kommer til at koste penge at få abonnement :(

> Hvad kunne Wikipedia ikke havde fået ud af 8 mio.? se evt.
> http://wikimediafoundation.org/wiki/Budget/2005
> Måske burde Wikipedia søge lign. fonde om midler. De ser jo ud til at
> havde en del penge at bruge af.

> /Mads Lindstrøm

Hva med å søke Augustinusfonden om 8 millioner til Den Danske Wikipediske Encyclopædi?
Pengene kan brukes til å lage artikler relatert til Danmark på Dansk og eventuelt også på Engelsk som folkeopplysning.
Wikipedia må da være prisgunstig for "De Danske Læreanstalter" i deres daglige læring.
Etterpå er det en smal sak for lokale innfødte å stavekontrollere til Vest-Norsk og Dano-Norsk :-)
Jeg er redd jeg ikke selv kan søke da jeg ikke er EU-borger :-(

(Kopi til sslug@sslug <sslug@sslug>)

Mvh
Jim Oksvold