Re: [ITPOLITIK] Morten Helveg og åbne standar der

Keld J|rn Simonsen wrote:
On Thu, Jan 26, 2006 at 12:53:29AM +0100, Michael Rasmussen wrote:

On Thu, 26 Jan 2006 00:24:07 +0100, Keld J|rn Simonsen wrote:

Jeg synes hellere man skal kalde det en "gratis specifikation". Jeg synes
ikke den er åben når den er udviklet i et lukket forum.

Gratis er heller ikke dækkende, da "åbne specifikationer" kan koste penge at få fat i. Jeg vil derfor foreslå fri - eller tilgængelig specifikation.

Hmm, Adobes PDF er jo ikke fri, når den er ejet at Adobe.
Hvilke "åbne specifikationer" mener du ikke er gratis?

Jeg mener fx. ikke at ISO-standarder generelt er gratis, men derimod at de generelt lever op til kravene om åbne standarder.
(Når jeg skriver *generelt*, så er det fordi der findes både nogle ISO-standarder der *er* gratis og også ISO-standarder der *ikke* overholder pkt. 2 i definitionen på http://www.aaben-standard.dk/ )

Med venlig hilsen
Egon Andersen