Re: [ITPOLITIK] EICTA rasler med sværet

On Wed, 27 Oct 2004 23:54:10 +0200, Carsten Svaneborg wrote:

> EICTA's members include software firms like Microsoft Corp., SAP AG
> and Sun Microsystems Inc., hardware makers like Hewlett-Packard Co.
> and Intel Corp., as well as telecom companies like Telefonaktiebolaget
> LM Ericsson and Nokia Corp.

For dem, der ikke gider følge med på Computerworlds debatfora, så er
her et interessant citat fra et notat skrevet af Gates dengang MS ikke var
den store mastodont, som de udgør i dag:

  If people had understood how patents would be granted when most of
  today's ideas were invented and had taken out patents, the industry
  would be at a complete stand-still today.[1]

Om Gates stadig mener ovenstående, er uvist. Men det er egentlig også
ligegyldigt: Med den størrelse, MS i dag har, ville det være stik imod
aktionærernes interesse ikke at udnytte patentering agressivt, og dermed
får selv en bestyrelsesformands private meninger mindre interesse.

1) Kilde (1991):
http://www.bralyn.net/etext/literature/bill.gates/challenges-strategy.txt
Jeg ved ikke, om notatet kan verificeres, men antager her, at det er
autentisk.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:24 CEST [an error occurred while processing this directive]