Re: [ITPOLITIK] Frit FESD-opfyldende ESDH-system

On Fri, 8 Oct 2004, Jesper Laisen wrote:

> Nej, og selv hvis de havde, var de næppe blevet godkendt.
>
> http://www.esdh.dk/Brugerklubben/%C3%98konomi.aspx
> "Den første version af sbsys, som blev udviklet til
> Rinkjøbing Amts Teknik og Miljøforvaltning kostede 600.000."
:
> Der investeres årligt millioner af kroner i de eksisterende løsninger,
> og der er ekstrem hård konkurrence på markedet.
>
> Det er vanskeligt at forestille sig, at SBSYS de næste mange år vil
> kunne sammenlignes med de løsninger, som nu er på FESD-rammeaftalen.

Der er så vidt jeg har forstået ingen af de andre løsninger, der er ejet
af brugerne selv, og derfor er de andre løsningers økonomi ikke
sammenlignlig med SBSYS.

F.eks. kunne man forestille sig, at man udvikler et system, hvor man ikke
inddrager brugerne. Efter at have lavet hele systemet, viser det sig
ubrugeligt uden kæmpe tilretninger, hvorimod hvis man havde inddraget
brugerne tæt i forløbet, så kunne det gøres langt billigere.

Jeg siger ikke, at det er det, der er sket, men jeg peger på, at en
vurdering baseret på udviklingsomkostningerne ikke nødvendigvis giver det
rigtige indtryk af produktets kvalitet.

Det ville derimod være langt mere interessant, hvis nogen havde prøvet
både SBSYS og en af de løsninger, som er med i FESD-rammeaftalen, og som
på den baggrund kunne vurdere, om SBSYS kunne opfylde FESD-standarden og i
øvrigt var brugbar i praksis (hvilket vel egentlig er det allervigtigste).

/Ole
--
Hold dig orienteret om softwarepatenter. Tilmeld dig nyhedsbrevet Patentnyt.
Send en email til: sslug@sslug og besvar bekræftelsen.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:24 CEST [an error occurred while processing this directive]