Re: [ITPOLITIK] Frit FESD-opfyldende ESDH-system

:
> Det er vigtigt at huske, at fraværet af Open Source-løsninger på
> ESDH-området skyldes markedets relativ store modenhed.

Det har ikke afholdt Ringkøbing og Århus amter fra at benytte SBSYS.
Holmsland, Struer og Thyholm kommuner er også igang med SBSYS.

http://www.kita.dk/Arrangementer/Seminar 2-3. sept. 2004/Præsentationer/sbsys.ppt

SBSYS er ikke fri software, men det er gratis. Så vidt jeg har forstået,
er der kræfter igang i brugerklubben (som ejer softwaren) med at ændre
licensen til en fri licens. Derved er der pludselig fri software, som helt
klart udtrykker, at man vil overholde FESD-standarden:
http://www.esdh.dk/SBSYS/Integration.aspx

Jeg har ikke helt forstået princippet i FESD. Ud fra svaret til Morten
Helveg Petersen ser det ud til, at man skulle have været med i udbudet i
2003 for at kunne være med. Angiveligt var SBSYS ikke.

http://it-pol.dk/pipermail/medlemmer/2004-September/001171.html

/Ole
--
Hold dig orienteret om softwarepatenter. Tilmeld dig nyhedsbrevet Patentnyt.
Send en email til: sslug@sslug og besvar bekræftelsen.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:24 CEST [an error occurred while processing this directive]