Re: [ITPOLITIK] Brug af GPL i embeddede systemer - og legalt ansvar

On Sat, Jan 10, 2004 at 12:26:13AM +0100, Hans Schou wrote:

> Her vil jeg mene at risikoen er den samme, som når i henter fra
> nettet. Det med at "tørre den af" på en distribution, duer vel kun
> hvis i har en aftale om det med dem.

Da vi har proprietary ændringer i flere af pakkerne snakker vi
ikke om en standard distribution.
Så derfor skal vi helt klart i dialog med relevante distributører.

Det jeg gerne vil have indsigt i er hvordan andre har tænkt sig
samme problemstilling grebet an.

De problemstillinger jeg umiddelbart ser er:

a) Firma X hævder at have copyright på dele af open source kode
   SCO in mente.
   Her mener jeg den primære risk er på de knap så udbredte
   Open Source pakker, da de nemmere kan have sluppet af sted med
   at kopiere lidt hist og her.

b) firma Y hævder at de har patent på dele af en Open Source pakke
   og der skal betales licens.

c) firma Z hævder at vores produkt har skadet firmaet og sagsøger os
   med fokus på en eller flere open source pakker.

ad c) - den er langt ude, og det er primært a) og b) som er i fokus.
Der er alligevel ingen distribution som ville acceptere at dække c).

	Sam