Re: [ITPOLITIK] dr.dk/harddisken/ - DRMS, KiSS, GPL, XML, patenterog Linux

On Mon, 12 Jan 2004, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Det ser ud til at Kiss Technology ikke har tænkt sig at bøje sig for
> hverken GPL eller Lov om Ophavsret.

Jeg hæftede mig ved at Kiss i udsendelse kaldte GPL for et "tyndt"
grundlag, og han sagde også sådan nogle SCO-agtige ting. Hvis ikke
Kiss mener at GPL er en holdbar licens, så skulle de lade være med at
bruge GPL.

> Er der mon nogen chance for at få FSF til at gå ind i sagen?

Jeg mener ikke de bruger GNU-software, så nej.

> Jeg mener det er på tide at der bliver statueret et eksempel, så
> folk lærer at spille efter reglerne.

Jo, men det behøver ikke være via en retssag. Hvis bare Kiss bringer
tingene iorden, så er det fint.

/hans
If KNOPPIX can't do it, Linux can't do it.
					-- Binh Nguyen