Re: [ITPOLITIK] Brug af GPL i embeddede systemer - og legalt ansvar

On Fri, Jan 09, 2004 at 11:59:16PM +0100, Andreas Bach Aaen wrote:
> Hej Sam,

> For mig lyder det som om I søger juridisk rygdækning. Det kan være, at
> der er nogen her på listen, der ved hvor man kan købe sig til
> rådgivning omkring GPL.
Helt korrekt - i første omgang forsøger jeg at forberede mig til
et møde vi har angående håndtering af Open Source.

> Personligt vil jeg nøjes med et par gode råd.
> Gå ind på http://www.gnu.org og find FAQen for GPL licensen. Der er
> meget godt at lære ud fra disse typiske tvivlsspørgsmål.
Godt input, den vil jeg prøve at læse igennem.

> Hvis I
> opfører jer pænt efter FSF's fortolkning, så skal der gå meget galt
> før I får Open Source samfundet på nakken.
Det er ikke Open Source samfundet som vi har i tankerne.
Det er meget afledt af SCO casen - og så en general tvil blandt noget
af ledelsen omkring 'det her gratis noget'.

> Næppe. Husk at kigge kildekoden igennem. Det kunne jo være, at der
> gemte sig andre licenser, så som BSD licenser af den gamle type incl.
> advertise clause.
Korrekt, der er flere typer licenser. Men de fleste ting er dækket
under GPL - med kernen som den store del.

Tak for inputs.

	Sam