Re: [ITPOLITIK] Fundstændigt offtopic

Søndag den 4. januar 2004 16:37 skrev Steen Jensen:

> Mine bemærkninger skyldes måske, at jeg synes, det er helt
> urimeligt, du kommer med dine beskyldninger mod dansk IT-presse set
> på baggrund af dit eget oplæg.

Ok. Lidt substans igen. Jeg ved, at jeg er klart bedre til at
programmere end til at formidle IT-stof let forståeligt incl. korrekt
retstavning. For IT-journalister er det forhåbentligt omvendt. Helt
generelt kan jeg godt ærge mig over, at niveauet for mange artikler i
IT-pressen bliver sat så lavt - med vilje - for at få flest mulige
læsere med. Det problematiske er, at det er billigere, at lave
(kopiere?) nyheder end at lave baggrundsanalyser. Dygtige
journalister koster penge ligesåvel som programmører gør. Der er
desværre ikke plads til mange kvalitetsudvigelser på dansk. Der
findes formodentlig en del på tysk. Men dette marked er altså også en
hel del større.

Mvh