Re: [ITPOLITIK] Microsoft, mfl. er igen sagsøgt for patentbrud...

On Tue, 14 Oct 2003, Jørgen Ramskov wrote:

> http://news.com.com/2100-1027_3-5090679.html?tag=nefd_top

> De mener så at når det er muligt for brugeren at brænde en CD med
> det musik man downloader, så er det et brud på deres patent.

Det er altså en opfindelse der kan transformere noget immaterielt til
noget materielt. Det må siges at være en stor opfindelse. Jeg ser for
mig at porno-industrien ville være mere end villige til at udtage en
licens - hvis det kunne lade sig gøre :-P

Men ellers minder opfindelsen jo lidt om at man downloader en
tekst/bog eller et billede, og så derefter materialisere det på en
printer. Hvis ikke man printer, så dækker patentet ikke - underligt.

Adobe burde næsten have taget patent på deres eBook, der netop ikke
kan printes.

/hans
Bud, take the wheel. I feel a song coming on. (Little Boxes)
				--  Malvina Reynolds, 1961