Re: [ITPOLITIK] Hvad skal kunne patenteres?

Mandag den 6. oktober 2003 12:38 skrev Niels Elgaard Larsen:

> Til gengæld kan det da godt være, at min næste vaskemaskine kører
> linux. Det kunne så tænkes at jeg ville skrive mit eget
> vaskeprogram og tilføje noget email-notifikation når vasken var
> færdig.

Jeg husker et foredrag med Richard Stallman i Odense for nogle år
siden. Han fortalte at hans irritation over ufri software begynde med
et printerkøstyringssystem, der ikke kunne tilpasses de lokale
forhold. Software til embeddede produkter er vigtige - for PC
begrebet vil blive udvandet.

Hvad kalder du den kasse i stuen, hvorpå du kan se tidsforskudt TV,
læse og sende email, spille spil, afspille DVD'er, se foto på,
videotelefonere, regulere rumtemperaturen, sluke for kogepladerne i
køkkenet og fylde boblebadekarret på badeværelset med varmt vand?

Er det en PC?
Er det langt ude i fremtiden?

Mvh