Re: [ITPOLITIK] UN Summit Tones Down Open-Source Stanc

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Skulle man følge den tankegang er Windows jo så klart bedre, da det i
> vidt omfang har udkonkurreret alt andet i det private erhvervsliv.

Til dels med ulovlige midler.  Desuden virker det som om at at det
dumme i at binde sig til en enkelt leverandør er noget
virksomhedslederne skal lære med jævne mellemrum.

I min ungdom lærte virksomhederne på den hårde måde ulempen ved at
binde sig til det gamle de-facto monopol IBM, og fordelen ved at
basere sig på åbne systemer som Unix.  Jeg tror så småt der i dag er
en masse der er ved at lære den samme lektie med Microsoft og Linux i
tilsvarende roller.

> Din ide om at markedskræfterne har en gavnlig virkning kræver, at
> markedskræfterne får lov til at fungere frit. Det kræver en del
> regulering - et fyord i disse tider.

Helt korrekt, politikernes bør indse at deres vigtigste opgave er at
sikre at markedet fungerer, hvilket kræver aktiv regulering.