Re: [ITPOLITIK] UN Summit Tones Down Open-Source Stanc

On Fri, 2003-10-03 at 15:37, Carsten Svaneborg wrote:

> Måske er det derfor kommissionen ikke har trukket direktivet tilbage,
> de spekulere stadig over hvordan definitionerne anvendes i praksis.
> Jeg spekulere på om kommissionen endnu ikke har indset hvor restriktivt
> definitioner, alternativt at de sammen med patentlobbyen har
> udspekulerert fortolkninger af definitionerne for at omgå dem.

Der er måske reden i administrationen "udspekulerert fortolkninger af
definitionerne for at omgå dem":

Art2a "...besides the technical features that any invention must
possess"

http://www3.europarl.eu.int/omk/omnsapir.so/pv2?PRG=CALDOC&FILE=20030924&LANGUE=EN&TPV=PROV&LASTCHAP=7&SDOCTA=2&TXTLST=1&Type_Doc=FIRST&POS=1

Hvad som Kauppi, UEN och EDD indtastede var:

Art2a "...besides the technical features that any invention must
contribute"

http://swpat.ffii.org/papers/eubsa-swpat0202/plen0309/#art2a

Forskellen er at et opfindelsen skal give et teknisk bidrag, ikke ha ett
tekniskt bidrag.

Jag hober virkligen at dett rettes op!

Du har ret.

//Erik