Re: [ITPOLITIK] UN Summit Tones Down Open-Source Stanc

On Thu, Oct 02, 2003 at 06:44:52PM +0200, Erik Josefsson wrote:

> Nej, det står ikke noget om vaskemaskiner, der står datamaskiner :-)

ja, der står datamaskiner. Og det er klart at "computer implemented
invention" er et problematisk  begreb, da man ikke kan lave opfindelser
med en datamaskine, men kun algoritmer.

Man kunne måske kvalificere "features" med "physical features apart from
common computer capabilities" - men denne definition er vel død nu.

> Artikel 2a er nu en vaskemaskine, ikke en trojansk hest:
>
> http://swpat.ffii.org/papers/eubsa-swpat0202/plen0309/resu/index.en.html#art2

Ja, det er jeg glad for. Men det er ikke så nemt at læse.
Jeg synes ikke det er nemt at læse i 2a. at opfindelsen skal have fysisk
effekt. Måske i stedet for "technical features" vendingen ovenfor:
"physical features apart from common computer capabilities"

Og måske kunne man i 2.c skrive "digital representation *and processing*"

Hilsen
Keld