Re: [ITPOLITIK] UN Summit Tones Down Open-Source Stanc

On Thu, 2003-10-02 at 16:45, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Hmm, det er jo klart at en datamaskine skal involveres.

Nej, det står ikke noget om vaskemaskiner, der står datamaskiner :-)

> Det store spørgsmål for mig er om det er en trojansk hest, eller en
> vaskemaskine, vi taler om.

Dette begreb er introduceret som en måde at give EPOs praxis lovlig
grund. Se:

   http://swpat.ffii.org/papers/eubsa-swpat0202/prop/#pream

og som jag tidigere skrev siste siden i NIR1999:

   http://www.softwarepatenter.dk/paper_tornroth.html

(er det nogen som kan OCRe den her siden til text?)

> Og for os Linux-brugere, om helt almindelig brug af en datamaskine kan
> krænke swpat. Hvis det udelukkes *klart* så synes jeg det er i orden
> med swpat. Så er Linux i sikker havn, og der er kun problemer hvis
> linux bruges til styring af vaskemaskiner og andre apparater.

Artikel 2a er nu en vaskemaskine, ikke en trojansk hest:

http://swpat.ffii.org/papers/eubsa-swpat0202/plen0309/resu/index.en.html#art2

//Erik