Re: [ITPOLITIK] UN Summit Tones Down Open-Source Stanc

Keld Jørn Simonsen wrote:
> Jeg forstår ikke at man kan sætte parlamentet ud af kraft.
> Hvis parlamentet først er i gang, kan det så ikke bare fortsætte med at
> vedtage en lov? Ligesom oppositionen i folketinget kan få vedtaget en
> lov, selvom regeringen er imod?

Jeg skal ikke gøre mig klog på den måde EU fungerer.

> Hmm, jeg mener McCarthy også har sagt at hun blot er ude på en
> præcisering af reglerne, samt harmonisering. Der skal ikke være
> noget med patenter på programmel "as such". I princippet burde
> det foreliggende forslag være OK for hende.

Det er korrekt at hun har sagt det, men hendes ændringsforslag var
dog hullet som en si, og hendes præcisering ville lade det være op
til EPO at fortsætte sin nuværende praksis, uden at definere nogen
begrænsninger for hvad der kunne patenteres, eller fixpunkt for
hvad praksis skulle udvikle sig imod.

Hun valgte også at definere "computer-implementerede opfindelser"
som programmer for vaskemaskiner oa. og nægtede dermed at diskutere
patenter på softwarefunktioner på en normal computer.

Så meget tyder på at hun var fjernstyret af pro-patent lobbyen,
men det var sikkert fordi hun var irriateret over Hartmut Pilch's
personangreb.

Her er en fakta/løgne omkring McCarthy:
http://www.softwarepatenter.dk/mccarthy_analyse.html

> Eller har hun udtalt sig efter førstebehandlingen?
Hun har ikke specifikt kommenteret afstemningsresultetet, svjv.

--
          Mvh. Carsten Svaneborg
       http://www.softwarepatenter.dk