Re: [ITPOLITIK] UN Summit Tones Down Open-Source Stanc

"E. Sjørlund" wrote:
> Gammel, træt og ret desillustreret tror jeg jo nok mest på 1 eller 2, men
> jeg vil da tillade mig den luksus at håbe på treeren sammen med dig indtil
> det modsatte er bevist.

Jeg forventede også at afstemningen ville ende med status quo, så
jeg var noget overrasket.

Her er et klip fra et brev jeg fik fra et af de danske medlemmer i EU
parlamentet.

Onsdag den 24. september 2003 stemte Europa-Parlamentet om betænkningen.
I afstemningen fulgte jeg primært linien for stramninger af, hvad der
kan patenteres. Da forslagene i det store hele gik igennem, valgte jeg,
at stemme for betænkningen med de vedtagne ændringsforslag.

Der tages i dag patenter på en nærmest vilkårlig måde. Som forslaget
er formuleret nu, vil der være en klarere retslig situation. Samtidig
forhindrer forslaget, at patentsituationen udvikler sig, til den vi
kender fra USA.

Så mindst et medlem af EU parlamentet syntes at forstå problematikken. ;*)

--
          Mvh. Carsten Svaneborg
       http://www.softwarepatenter.dk