Re: [ITPOLITIK] UN Summit Tones Down Open-Source Stanc

Carsten Svaneborg wrote:

> Følgende er sådan som jeg ser situationen:
>
> 1) Direktivet trækkes tilbage.
>
> EPO vil så fortsætte med sin nuværende praksis, og mange tusindevis af
> softwarepatenter vil have en tvivelsom legal værdi. På sigt vil
> den Europæiske Patentkonvention ændres for at legalisere disse.

> Sejren i parlamentet er første skridt i retning 3, og er den eneste
> måde vi reelt kan sejre på. Fordi 1 og 2 ender med en legalisering
> af eksisterende softwarepatentpraksis og udstedte patenter.

Det er ikke sikkert, at det bliver så nemt at ændre konventionene til det,
de vil have. Især ikke nu, hvor det har være behandlet i parlamentet og der
har været opmærksomhed omkring det.

Der skal bare være 10 ud af 27 lande, der holder fast i ikke at indføre rene
softwarepatenter.

--
Niels