Re: [ITPOLITIK] UN Summit Tones Down Open-Source Stanc

Carsten Svaneborg wrote:

> Tryghedskulturen er et problem, men det er et problem, der løses
> bedst ved at kommercielle linux virksomheder viser hvad de kan,
> ikke ved at der fra politisk hold dikteres at visse software
> produkter skal bruges i stedet for andre. Det er sikkert også
> en masse MS certificerede folk, der frygter for en devaluering
> af deres kompetancer.

Enig.
Men man kan godt fra politisk hold diktere, at man skal vurdere flere
alternativer, inden man vælger en løsning og at det ikke er nok alene at
vælge ud fra hvad man kender. Det behøver ikke at inkludere inkludere
Linux, men de fleste steder vil de oplagte alternativer nok være baseret på
Apple, Linux og Microsoft (hvis man regner Sun og IBM med til Linux).

Fx ved jeg, at der for 5-6 år siden var politikere rundt omkring, der måtte
kæmpe for, at man overhovedet vurderede hvilket telefonselskab, det bedst
kunne svare sig at bruge.

--
Niels