Re: [ITPOLITIK] UN Summit Tones Down Open-Source Stanc

On Wed, 2003-10-01 at 18:32, "E. Sjørlund" wrote:

> Undskyld malurten, men var det ikke noget af en pyrrhussejr?
> "Hvis parlamentet ikke retter ind blæser vi på dem, opgiver at komme
> igennem med et enigt EU, men gennemfører vor lovgivning land for land".
> Lidt mere besværligt måske, men med det (for dem) ønskede resultat.
>
> Eller håber I på en parlamentsbeslutning, som vil forbyde medlemslandene at
> anerkende patenter som ikke opfylder et sæt EU-krav?

Hob er godt, hviden er bedre ;-)

Jag postede tidigere linker om "codecision procedure".

Men hvis nu JURI skal diskutere (? eller hvad de nu gör) Petitionerne så
er det vel og en måde at påvirke processen. Sen neden fra gnuheters
it-politikliste.

//Erik

> Konsekvens?

Jag skulle tro att medlemmarna i JURI är ganska trötta, men det vore ju
bra om man kunde få veta om alla ser på petitionerna på samma sätt som
dom som önskade bort dom.

Problemet är ju fortfarande åt vilket håll motsägelserna i direktivet
ska lösas upp. Mot en ihopblandning av "de fyra villkoren" eller mot en
konsekvent definition av begreppen ("bidragsprincipen" eller
"helhetsprincipen" sid 93)

http://www.softwarepatenter.dk/paper_tornroth.html

Det allra bästa vore ju om man kunde köra "the test suite" på
alternativen. En slags benchmarking helt enkelt.

http://swpat.ffii.org/analysis/testsuite/index.en.html

Ingen verkar ju vilja ha 1Click. Låt oss då se med vilken skrivning
1Click går bort.