Re: [ITPOLITIK] Nogen siger: software er ikke matematik.

Ole Tange <sslug@sslug> writes:

> Jeg har lige erfaret, at der er veluddannede folk, som mener, at software
> _ikke_ er matematik, og at der eksistere en længere debat om netop dette.

Jeg kender ikke uden for sslug-regi til nogen debat om dette emne. Men
jeg vil egentligt give de veluddannede folk ret. Software, der laver
laver I/O, er ikke matematik.

I/O er hulens svært at beskrive matematisk, og det bedste der
tilsyneladende kan gøres er at pakke I/O ind i mystiske objekter som
monader eller tegnstrømme, som man ikke kan ræsonere særligt præcist
om.

(På et eller andet tidspunkt må jeg sætte mig ned og lære noget om
Haskells monadebegreb)