RE: [ITPOLITIK] Lidt formiddagstanker om OpenSource

In article <sslug@sslug>, "Martin
B=?ISO-8859-1?Q?=F8gelund?=" <sslug@sslug> wrote:

> [...]
>
> Det er min fornemmelse at IT cheferne er opmærksomme på manglerne ved MS
> produkter, og velsignelserne ved Open source, herunder Linux.
>
> Nogle af grundene til at Linux ikke slår igennem er (tror jeg): 1)
> Mørtel analogien: "Det kan godt være at jeres mørtel (Linux) er bedre og
> billigere end den vi bruger (MS-?), men man kan altså ikke bare lige
> skifte mørtelen ud uden at vælte huset".

Hmmm .. en html side er en html side.
Så jeg kan ikke se at "huset" vælter hvis man skifter (i ovenstående
eksempel) sin IIS webserver ud med Apache. Begge kører jo på dåse.
Det er da en start (selvom "unge, militante linuxbrugere" som mig sikkert
mener at det ikke er fedt at køre linux produkter på en MS platform) så
skal de bare skifte lidt af deres andre ting ud - f.eks. deres browsere.

> 2) De almindelige brugere kan stadig ikke finde ud af Linux - og de er
> vant til MS produkter. Det er ikke kontroversielt at vælge MS - Det er
> stadig kontroversielt at vælge Linux.

Men de almindelige brugere skal da ikke bruge en webserver ????

> 3) MS markedsføring virker. Linux markedsføring er nærmest
> ikke-eksisterende, eller skræmmer ligefrem potetielle kunder væk ved at
> tale om filosofi istedet for at tale løsninger.

Hmm ... jeg ved ikke. Jeg synes nu at vi her på mit arbejde taler ret så
meget om løsninger - faktisk lidt a.la. "download denne her fil gratis -
sæt skidtet op på din server - så har du et online klippe studie". Jeg
ved ikke ... er det filosofi eller løsning?

--
Gitte Wange
A.K.A.

Email: sslug@sslug
Web: http://gitte.babytux.dk (under development)

Do you feel tuxy today?
Visit www.babytux.dk

Quote of the day:
Another new Alan Cox patch for Linux 2.1.131 is available for testing,
just in case you have nothing to compile right now.

	- freshmeat.net announcing linux-2.1.131ac6