RE: [ITPOLITIK] Lidt formiddagstanker om OpenSource

[...]
>Det der lige "triggede" mine tanker er den tråd der kører på misc-listen
>med endnu et sikkerheds hul i IIS. Vi må sgu snart sørge for at de
>stakkels IT chefer bliver klogere ....

Det er min fornemmelse at IT cheferne er opmærksomme på manglerne ved MS
produkter, og velsignelserne ved Open source, herunder Linux.

Nogle af grundene til at Linux ikke slår igennem er (tror jeg):
1) Mørtel analogien: "Det kan godt være at jeres mørtel (Linux) er bedre og
billigere end den vi bruger (MS-?), men man kan altså ikke bare lige skifte
mørtelen ud uden at vælte huset".
2) De almindelige brugere kan stadig ikke finde ud af Linux - og de er vant
til MS produkter. Det er ikke kontroversielt at vælge MS - Det er stadig
kontroversielt at vælge Linux.
3) MS markedsføring virker. Linux markedsføring er nærmest ikke-eksisterende,
eller skræmmer ligefrem potetielle kunder væk ved at tale om filosofi istedet
for at tale løsninger.

Mvh Martin

"Ich bin ein Penguiner."
Martin A. Boegelund (sslug@sslug)