Re: [ITPOLITIK] SSLUG foredrag på skoler

:
> Se det på denne måde:
> SSLUG afholder hyggemøde og nogle elever fra en skole kommer og lytter.
> Elever skal høre om Linux. En SSLUG-hyggemøde-taler kommer og fortæller.
> Hvad er forskellen?
> I mine øjne ... ingen :-)

Min fornemmelse er, at det er ret få SSLUG'ere, der skal tage fri fra
arbejde for at tale til en SSLUG-aften. I normal arbejdstid tror jeg, det
er væsentligt sværere at få fat i folk.

Så tidspunktet på dagen er for mig at se ikke en uvæsentlig forskel.

Men dermed ikke sagt, at vi ikke skal gøre det. Jeg holdt f.eks. mit
foredrag om softwarepatenter på Ingeniørhøjskolen i Århus i arbejdstiden.

Hvis der ikke er penge i det, så du skal have fat i frivillige, der er
brænder såmeget for sagen, at:

* de er villige til at bruge en feriedag (evt. halv, hvis i nærområdet)
* de er villige til at bruge tid på forberedelse
  (typisk mellem 1/2 - 2 gange foredragets længde)
* de er villige til selv at betale transportudgifter

Det er så heller ikke nogen skade til, hvis de rent faktisk _kan_ holde et
foredrag.

Alt i alt tror jeg, det er ret få, der vil kunne leve op til oventstående.

/Ole
--
There's a good chance I'd win the suit, but I'd go broke in the process.
         -- Problemet med softwarepatenter i en nøddeskal (Bruce Perens)