Re: [ITPOLITIK] Lidt formiddagstanker om OpenSource

In article <sslug@sslug>, "Poul-Erik Andreasen"
<sslug@sslug> wrote:

> Ja men der er en anden problemstilling der presser sig på. Jeg mener at
> vide at det er SSLUG's politik ikke at tage brødet ud af munden på de
> virksomheder der, baserer sig på Open Source, herunder undervisning. Det
> er selvfølgelig en gråzone, der er jo også folk der lever af at holde
> foredrag, og demonstrationer Hvilket SSLUG jo trods alt gør.
> Undervisning og derekte assistance til opsætning og konfiguration tror
> jeg er at gå over grænsen.

Hmmm ... jeg er ikke enig.
Se det på denne måde:
SSLUG afholder hyggemøde og nogle elever fra en skole kommer og lytter.
Elever skal høre om Linux. En SSLUG-hyggemøde-taler kommer og fortæller.
Hvad er forskellen?
I mine øjne ... ingen :-)

Jeg har ikke snakket om undervisning og assistance til opsætning og
konfiguration.

> En måde det måske ville kunne gøres på var som sponsorat-formidling: En
> Virksomhed der underviser laver databaser eller hvad det nu drejer sig
> om bliver af SSLUG opfordret til at yde assistance til f.eks en skole og
> for til gændgæld lidt local opmærksomhed. Hvis virksomheden finder et
> sådant sponsorat interessandt til at gå ind i det kunne SSLUG i al
> stilhed assistere hvor det er passende.

Øhhh .. ?
Nej ..... det var ikke lige denne retning jeg mente.

--
Gitte Wange Jensen
A.K.A.

Email: sslug@sslug
Web: http://gitte.babytux.dk (under development)

Do you feel tuxy today?
Visit www.babytux.dk

Quote of the day:
The basic of idea of construction is that all elements shall be suspended
from above rather than rest upon supports from below.

- Buckminster Fuller, 'Lightful Houses" manuscript, 1928 [Your Private Sky, The Art of Design Science]