Re: [ITPOLITIK] Lidt formiddagstanker om OpenSource

Gitte Wange wrote:

> Men hvordan er det lige at f.eks. sslug's arrangementer kører nu?
> FRIVILLIG ARBEJDSKRAFT !!!!
>
> Jeg har personligt intet imod at tage et par timer ud på en skole og vise
> dem hvordan de kan bruge MySQL i stedet for Oracle, hvis det kan hjælpe
> til at "omvende" eleverne.
> Og der er sikkert andre end mig der har det på samme måde *håbe håbe*

Ja men der er en anden problemstilling der presser sig på. Jeg mener at
vide at det er SSLUG's politik ikke at tage brødet ud af munden på de
virksomheder der, baserer sig på Open Source, herunder undervisning. Det
er selvfølgelig en gråzone, der er jo også folk der lever af at holde
foredrag, og demonstrationer Hvilket SSLUG jo trods alt gør.
Undervisning og derekte assistance til opsætning og konfiguration tror
jeg er at gå over grænsen.

En måde det måske ville kunne gøres på var som sponsorat-formidling: En
Virksomhed der underviser laver databaser eller hvad det nu drejer sig
om bliver af SSLUG opfordret til at yde assistance til f.eks en skole og
for til gændgæld lidt local opmærksomhed. Hvis virksomheden finder et
sådant sponsorat interessandt til at gå ind i det kunne SSLUG i al
stilhed assistere hvor det er passende.

Med venlig hilsen

Poul-Erik Andreasen