Re: [ITPOLITIK] Lidt formiddagstanker om OpenSource

Quoting Gitte Wange (sslug@sslug):

> Jeg kom netop lige til at tænke på dengang jeg læste til datamatiker. Der
> fik vi smidt alverdens Oracle produkter i nakken gratis. Så vi kunne lære
> at bruge dem. Der blev holdt alverdens foredrag om Oracle o.s.v. o.s.v.
> Bagtanken med dette var naturligvis at vi skulle - når vi engang blev
> færdige - få de virksomheder der nu ansatte os til at bruge Oracle.
>
> Okay tænker jeg så lige - hvorfor gør vi så ikke bare det samme med Open
> Source?
> Det må da være den rigtige måde at få virksomheder til at benytte det på.

Jamen, er det ikke netop den måde som opensource faktisk bliver udbredt på
allerede? Folk lærer at bruge linux i skolen, enten direkte ved at skolen
lave projekter som indvolvere linux, eller simpelthen ved at bruge det i
fritiden fordi det er "in" at lege med derhjemme for nørder.

Dem som jeg kender der har læst til datamatiker blev sat til at lege med
mysql på linux, så det er ikke ukendt for datamatiker uddannelserne.

Mvh. Baldur