Re: [ITPOLITIK] Redegørelse om softwarepatenter fra EM

On Tue, 22 May 2001, Hans Schou wrote:

> Hej
>
> Idag kl 10:00 kom Erhvervsministeriets redegørelse om softwarepatenter,
> som blev fremlagt på et pressemøde i EM.
>
> Den er at læse her:
> http://www.em.dk/publikationer/html/patenter/software.pdf

FYI: Jeg har i fredags været i erhvervsministeriet for
at diskutere den rapport - eller rettere - lægge en
plan for hvordan vi får fremført vores kritik af rapporten.

Der bliver lavet en meget lille arbejdsgruppe som
en måned kan lægge en ny rapport på bordet. Bla. er
det sikkert at Ole Tange og jeg kommer i den
arbejdsgruppe sammen med deltagere fra bla. PVS og
erhvervsministeriet. Gruppen vil sandsynligvis starte
arbejdet i næste uge.

Der er et par faktuelle fejl i rapporten, og mange ting
som burde være med i rapporten.
Se f.eks. http://www.prosa.dk/News/index.php3?story_id=226

MVH

So, if anybody wants to have hardware sent to them: don't call me, but
instead write your own unix operating system.  It has worked every
time for me. (Linus Torvalds)