Re: [ITPOLITIK] Gartner rapport, der konkluderer, at Microsoft er billigere end Linux???

On 05-06-2001 at 13:50, Peter Toft wrote:

> Jeg har lige fået den - efter lige at have skimmet den,
> så synes jeg ComputerWorld har lavet en voldsom
> fordrejning af rapporten - eller misforstået den om I
> vil :)
>
> Det jeg lige kan se er særdeles positivt mht. Linux
> løsninger - de 15.000 kan jeg ikke finde i rapporten -
> da slet ikke til fordel for en Winddows løsning.
> Hrrm...

Er Linux omfattet af markedsføringsloven? Kan man komme efter nogen,
hvis de (uberettiget) påstår at Linux er noget lort?

Dem det går ud over er selvfølgelig KLID medlemmerne, der har en
kommerciel interesse i Linux, men da de ikke har ejerskab over Linux,
kan de så tvinge et dementi frem eller få en erstatning?

Hvis en eller anden ville sammenligne sit styresystem med Linux, ville
det da være tilladt at lyve så stærkt en hest kunne rende? Det er jo
ikke i almindelighed forbudt at lyve.

--
- The Penguin's  1. We are better together than alone
-     Postulate  2. If you push something hard enough it will fall over