Re: [ITPOLITIK] Unisys presser på medgifpatentet

In article <sslug@sslug> you wrote:

> Men det er jo klart, at hvis et firma benytter millioner til at udvikle et
> godt koncept/standard, vil de jo gerne tjerne udgifterne hjem og tjene
> ekstra. Et firmas eneste opgave er at tjene penge...Ellers var dey jo ingen
> grund til at det eksisterede....

Men det bliver ikke en standard hvis alle ikke bruger det.

Med lidt ond vilje kan man udlede følgende med GIF :

  Brug af LZW og senere GIF der baseres på LZW
  Det bruges meget og bliver polulært
  Efter 5-8 år begynder Unisys at kræve licens for software implementeringer.

  Havde alle vist det fra starten så havde alle undladt brug af LZW.....

  Men ganske smart af Sperry/unisys , ikke ?  :-)

Nu tror jeg ikke det hænger sammen på den måde, men alene det
at patentet ikke har været håndhævet i så lang tid burde være
nok til at få kravet frafaldet i retsystemet, men det koster
jo penge og de mange småprogrammører har hverken tid eller penge
til den slags .....