Re: [ITPOLITIK] Primtal for politikere

Mads Bondo Dydensborg <sslug@sslug> writes:

> Man behøver altså ikke køre længere end til kvadratroden af n.
> Jeg ved godt at du laver en matematisk beskrivelse, men alligevel....

I ren matematik er det snyd at nøjes med op til kvadratroden. At de
andre versioner ikke bruger kvardratrøder er at det skal være trivielt
at se at der sker præcist det samme i alle tre stykker kode.

Vi er ikke interesseret i at beregne primtal, vi er interesseret i at
vise hvor hårfin forskellen er mellem matematik og
computerprogrammer. Og hvor absurd det er at kunne patentere det ene
men ikke det andet.

--
Peter er ikke sur, han er sær -- og han er ikke DIKUs sureste koder,
men måske nok DIKUs særeste ;)